Кодекс за поведение във връзка с дезинформацията: Комисията признава усилията на платформите, полагани в навечерието на изборите за Европейски парламент 20-05-2019

Европейската комисия публикува докладите и анализите за напредъка, постигнат през април 2019 г. от Facebook, Google и Twitter за борба с дезинформацията. Трите онлайн платформи, подписали Кодекса за поведение във връзка с дезинформацията, поеха ангажимент да докладват ежемесечно предприетите мерки в навечерието на изборите за Европейски парламент през май 2019 г.

Основни резултати от докладите:

  • Google докладва допълнителни мерки, предприети за подобряване на контрола над рекламното позициониране в ЕС, включително разбивка по държави членки. Той подчерта предоставянето на разположение на Доклада за прозрачността на политическите реклами в ЕС и на библиотеката си с реклами, снабдена с възможност за търсене, включително възможността за използване на приложно-програмния интерфейс BigQuery на Google Cloud за извършване на съобразени с конкретните случаи запитвания. Google съобщи за своите текущи усилия за осигуряване на прозрачност във връзка с тематично ориентираната реклама, но обяви, че резултатът няма да е налице преди изборите за Европейски парламент. Отново бяха предоставени глобални данни за отстраняването на значителен брой канали в YouTube поради нарушаване на неговите политики относно спама, заблуждаващите практики, измамите и фалшивата самоличност.
  • Facebook докладва за предприетите в ЕС мерки срещу реклами, нарушили неговите политики вследствие на нискокачествено, заблуждаващо, подвеждащо или фалшиво съдържание или целящо заобикаляне на неговите системи. Той започна изпълнението на своята политика относно политическата и тематично ориентираната реклама в средата на април, премахвайки несъответстващите реклами от Facebook и Instagram. Докладът от април също така предостави информация относно откриването в Дъблин на оперативен център във връзка с изборите, който включва специалисти, които обхващат всички държави — членки на ЕС, и всички европейски езици. Facebook докладва за спирането на мрежа за координирано неавтентично поведение с произход от Русия и с насоченост към Украйна. В доклада не се посочва дали тази мрежа е оказала влияние и върху потребители в ЕС. Освен това Facebook съобщи за нов достъп на изследователите до неговия приложно-програмен интерфейс CrowdTangle и до неговите набори от данни за URL адреси.
  • Twitter докладва относно рекламите, спрени поради неспазване на политиките му за неприемливите търговски практики и качеството на рекламите. Той предостави информация за реклами, които не са допуснати поради незавършен процес на сертифициране, който е задължителен за рекламодателите, публикуващи реклами с политическо съдържание. Twitter докладва за нова политика за гарантиране на неприкосновеното протичане на изборните процеси, която забранява определени категории манипулативно поведение и съдържание, като например подвеждаща информация за това как да се участва в изборите или заплашване на гласоподаватели. Представени бяха данни за мерките срещу спама и фалшивите профили, но липсваше по-конкретна информация за тях и за начина, по който те са свързани с действия в ЕС.

За повече информация

Доклади от април относно изпълнението на Кодекса за поведение

Информационен документ: План за действие за борба с дезинформацията

Уебсайт „EU vs disinfo“

(Портал Европа)


Добави коментар

CAPTCHA
Оставащи символи: 1000

Библиотека

  • Център за развитие на човешките ресурси